Mededelingen

MD NL 2011-002 is nu van kracht en moet aan het AMP worden toegevoegd
Regelgevingen rondom EASA Annex II en Part M
Let op! Gastvliegers op onze vliegtuigen en de WA verzekering 
Voorbeeld restauratieplan (PH-200)


IHP verplicht voor Duits geregistreerde vliegtuigen

Sinds 1 oktober 2013 is het voor Duits geregistreerde vliegtuigen verplicht om een goedgekeurd Instandhaltungsprogramm (IHP) te hebben. Het oude Standardinstandhaltungsprogramm (SIHP) van vliegtuigen is dus niet meer geldig. Zonder goedgekeurd IHP kan geen nieuw ARC of Lufttügtikeitszeugnis afgegeven worden. Het IHP dient goedgekeurd te worden door het LBA. Daaraan zijn - in tegenstelling tot de Nederlandse AMP’s - kosten verbonden. Overigens dient het IHP bij wisseling van componenttypes (ander typee haak, ander type gordels, etc.), veranderingen van eigenaar, en bij aanwijzingen van de fabrikant (voor periodiek onderhoud) steeds aangepast te worden, en opnieuw goedgekeurd te worden. Ook aan deze IHP-aanpassingen zijn kosten verbonden.

 

Een paar tips:

 

-     Een raamovereenkomst vind je op:
http://www.lba.de/SharedDocs/Downloads/T/T5/Instandhaltungsprogramme/IHP/IHP_Segelflugzeug_pdf.html

 

-     IHP's voor een aantal types vind je op:
www.segelflug.de/IHP/

Houd er rekening mee dat het LBA een behoorlijke wachttijd heeft voor het goedkeuren van IHP’s.
Het LBA keurt geen IHP’s goed van eigenaars die geen Duitse vertegenwoordiger voor hun correspondentie hebben.
Maak vooraf het geld over op de rekening van het LBA. Het LBA begint niet aan je aanvraag totdat het geld op rekening staat.